Teljesen kikészít ez a mostani időjárás. Egész délután nyomott voltam, mint a versenyképesnek nevezett fizetés itt a Balkánon, gondoltam majd a Forma 1 futammal helyre állítom a balanszot, de csak az lett az eredménye, hogy kétszer kotlóstyúkra szundítottam magam közben. Ledőltem egy órára, sicher, ami biztos, de most a feltámadás után sem vagyok egészen összeszedett, ilyenkor kell blogot írni, hátha követhetetlenül csapongok majd az értelmetlen dolgok között. Már péntek este megindult a mozgolódás a Galibanap helyszínén, elég furcsán nézett rám mindenki, amikor arra futottam (vagy futó embert nem láttak még, vagy engem nem tudtak beazonosítani, esetleg az alakomtól állt el a lélegzetük, vagy csak a nagy mennyiségben bevitt vattacukor miatt lassult le teljesen mindenki). Tegnap megvolt a fergeteg party a parkban, sajnos csukott ablaknál is tökéletesen lehetett hallani Évikét CD minőségben énekelni és a zenekar is hiba nélkül játszott...biztos az évek és a tapasztalat, esetleg van még egy össze nem karcolt best of CD elfekvőben, amit be tudtak rakni a hifibe. De legalább délután még nővéreméknél döglöttünk Városerdőn, gyümölcslevest, pusztítóan jó oldalasokat és hideg sört feldolgozva ebéd címszó alatt, hencsergés egy kicsit a napon, aztán süti ráfojtás és máris lehetett sóhajtozni, hogy a fasznak kell ennyit zabálni. Este már nem is kellett semmit magamhoz venni a túléléshez (esküszöm csak egy sütit ettem még meg a déli fordulóból), persze a mozgásra nem tudtam rávenni magam, de majd ma (bár most is elég erős volt a déli menü, még most is feldolgozás alatt áll). Tegnap már elővettem a bringát is, tettem vele egy könnyed 8 km-es kört úgy bemelegítésképpen, 1 hét múlva már élesben jöhet a napi 30 km, olyan vádlim lesz, hogy nem bírom majd felhúzni a hosszú szárú gatyáimat. Első nekifutásra a nyereg megtörte egy kissé a csontos seggemet és már egészen elfelejtettem, hogy milyen "klassz" emelkedők vannak Szabad- és Újkígyós (maradt a régi név végül) között, egyszerűen nem is értem melyik barom állat ötlete volt ez építkezéskor, hogy hullámokat rakjanak a nyomvonalba, miközben a közút, alig 2 méterre a kerékpárúttól tükörsima. Csak remélni tudom, hogy valamelyik emelkedő alá ásták el ezt a tervezőzsenit. A közlekedési kultúra továbbra sem fejlődött semmit, minden barom középen mely az úton, nehogy elférj mellettük, esetleg random módon irányt váltanak, karjelzések nélkül kanyarodnak (mert ugye maguk előtt nem látnak senkit, mögöttük meg nem is jöhet senki), lehet gazdagon satufékezni. Ha meg esetleg rájukcsengőzöl (mert hogy nekem ilyen is van a cangán, az összes többi, köhög, harákol, esetleg jónapotozik, vagy elnézést kér, ha tudatni akarja, hogy a légtérben van, legrosszabb esetben a biciklijük ad annyira bizarr hangokat a sok éves "karbantartás" eredményeképpen, - értsd már tolni sem lehet, ezért kézben kell vinni - hogy kilométerekről meghallod, ha közeledik), akkor helyből összeszarják magukat, esetleg fel sem ismerik, hogy minek a hangját hallották, éppen ezért teljesen figyelmen kívül hagyják és nyugodtan pofáznak tovább a szomszéddal, folyamatosan egymás mellett haladva, ezzel lefoglalva a kerékpárút teljes szélességét. Valahogy mégiscsak le kell nyomni a lassúakat, így az ember levág a betonozott részről, kockáztatva defektet, egy emberes zakózást, ilyenkor bezzeg már egyből a féktelen fiatalságot képviselem, aki nem bír magával, árkon-bokron török át mindenen és majd biztos jól balesetet fogok okozni (ha más nem szájon vágom őket a pumpámmal, ha sokáig szívóznak még velem). Halvány fogalmuk sincs az elsőbbségadás szabályairól, halál nyugodtan fordulnak rá a mellékutcákból a főútvonalra, néhány éve burnyáztam is így egy embereset, mert két kis hülye picsa úgy gondolta, hogy csak a közúton kell szétnézni, mert csak az autó erősebb náluk, én meg voltam olyan állat, hogy félrerántottam a kormányt, a tökéletes 360 fokos szaltóhoz pedig csak 350 fok hiányzott, így csak simán elestem. Ők meg benyögtek annyit, hogy bocs! Sajnos egyre több kedvezményt kaptak a kerékpárosok a KRESZ-ben is, aminek csak az lett az eredménye, hogy mindegyik azt hiszi (már amelyik valamelyest is tisztában van a KRESZ szabályokkal), neki bármit lehet, mert kerékpáros. Hogy esetleg a kerékpár felszereltsége megfelelne az előírásoknak az luxus (pedál legyen rajta meg ülés, a többi már csak felesleges extra), láthatósági mellény minek (éppen elég kövér, hogy mindenki láthassa), a sisak csak lenyomja a haját (bár egy koponyatörés után a tolószék sem mutat túl jól összképileg). A zsaruknak jobban rá kellene szállniuk a forgalom ezen résztvevőire és nem csak az alkoholos befolyásoltságot büntetni (tényleg a biciklisnél mit vesznek el, ha piás, mert ugye jogsi az nincs, kiveszik az első kereket, hogy ne tudja használni?), hanem az alapvető ismeretek hiányát is. Kellene nyitni a biciklis iskolát, lenne ott is rutinpálya elsőfékes/rolizós elindulással, zebránál megállással, ahol áttolom a biciklit, nem átszáguldok lendületből, hogy kell bekapcsolni a lámpát gyakorlatsorral és sávváltási kézjelzések gyakorlásával, ami nem merül ki abban, hogy egy pillanatra hátrakapom a fejem, hogy jön-e valami és egy tizedmásodperccel később - rosszabb esetben már a hátrafordulással egyidőben - élesen balra vágok, esetleg a mutatóujjamat kiteszem a lehető legkevésbé észrevehető módon a testem mellett 3 mm-re, nehogy valaki észrevegye. Egyszer tuti elütök majd egy ilyen balfaszt, akinek a kártérítésére nemhogy a gatyám rá fog menni, de még jogerősen le is ültetnek 5 évre...és akkor nem a nyereg miatt feltört seggem miatt nem fogok tudni normálisan járni, amilyen mákom lesz, biztos csak a nehézfiúk között lesz majd hely...és ott már semmit nem ér a behajtani tilos tábla a seggemre tetoválva, hisz ők sem ismerik a KRESZ szabályokat.
A bejegyzés trackback címe:
https://athoselete.blog.hu/api/trackback/id/tr576398979
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.